Zicht
Unimog werktuigdrager

Zicht

Steeds het overzicht houden.

Juist bij het gebruik van frontaanbouwapparatuur zijn de voorbouwmaat en de positie van de chauffeur belangrijk. Anders dan de meeste cabinevoertuigen onderschrijdt de Unimog dankzij de cabine met korte neus met ca. 3,10 m duidelijk de richtwaarde van in de regel max. 3,50 m bij gemonteerde sneeuwschuiver.

In de Unimog bereikt het gezichtsveld ook met aanbouwapparatuur na rond 10 m de weg en daarmee duidelijk vóór de richtwaarde van 12 m. Daarmee bereikt de Unimog een optimaal 360°-zicht dankzij zijn grote panoramaruit, een iets naar achteren verzette zitpositie van de chauffeur en de korte voorbouwmaat. Zo draagt de Mercedes-Benz Unimog er actief aan bij dat de chauffeur gevaarlijke situaties vroegtijdig herkent en zo sneller kan reageren. Een voordeel dat zelfs nog groter kan worden: met het optioneel leverbare camerasysteem met maximaal drie camera's en monitor.

De nieuwe standaard LED-koplampen zorgen ervoor dat de bestuurder ook in het donker en bij slecht weer wordt ondersteund door een heldere verlichting van de rijbaan en de zijstrepen.

Content comfort view 01

Dankzij de optionele verplaatsbare besturing VarioPilot® kunnen chauffeurs altijd de optimale zitpositie innemen. Ook een maaideur met draaistoel is als optie leverbaar.

Content comfort view 02

Het overzicht optimaliseren en tegelijkertijd het aankoppelen van aanbouwapparatuur vergemakkelijken – dat zijn de beide wezenlijke voordelen van het optionele camerasysteem. Het systeem bestaat uit een camera voor en achter en een vrij positioneerbare extra camera voor aanbouwapparatuur, het beeld wordt op een monitor in het interieur weergegeven. De chauffeur heeft daardoor ook het onmiddellijke gebied rondom het voertuig steeds in het oog en bij het wisselen van aanbouwapparatuur een perfecte zicht op de frontaanbouwplaat.

Omhoog