Instappen, je goed voelen en van start gaan: de cabine combineert de resultaten van decennia lange ervaring in de voertuigbouw. De cabine biedt een comfortabele zitpositie in de trillingsarme zone achter de vooras – vooral bij terreinritten een waardevolle ondersteuning. Alle instellingen kunnen op het grote combi-instrument snel worden afgelezen. Dat draagt aanzienlijk bij aan veiligheid en bedieningsvriendelijkheid. Zo gaan werk en comfort in de Unimog hand in hand. Want hoe sneller en intuïtiever de bestuurder de vele verschillende rij- en werkfuncties kan bedienen, des te veiliger en betrouwbaarder is de inzet in het terrein.
Begeerde werkplek.
De voordelen op een rij.
- Robuuste stalen cabine met korte vooroverbouw
- Zitpositie achter de vooras
- Korte voorbouwmaat
- Cabinesterkte volgens ECE-R-29/3
- 3-punts-ophanging, trillingsgedempt
- Cabine kantelbaar
- 2 achterwandruiten
- Opstap met 2 of 3 treden, antislip met handgreep
- Buitenspiegels aan beide zijden verwarmbaar, elektrisch verstelbaar
- Warmtewerend glas rondom
- Hooggeplaatste luchtaanzuiging
- en veel meer …
Ergonomisch vooruitkomen.
De cabine met korte voorkant ondersteunt de bestuurder juist wanneer het werk geen ruimte voor lang nadenken toelaat: Ergonomisch en intuïtief gerangschikt vereenvoudigen alle bedieningsorganen de bediening. De zitpositie in de trillingsarme zone achter de vooras maakt een comfortabel rijden in terrein mogelijk en biedt een zeer goed overzicht op het rijtraject. Deze wordt door het dagrijlicht en de koplampen optimaal verlicht.
Optionele dubbelcabine voor maximaal 7 personen.
Terwijl de single-cabine plaats aan twee volwaardige afzonderlijke zitplaatsen en een middelste zitplaats biedt, kan de af fabriek leverbare dubbelcabine tot maximaal zeven personen naar de werklocatie vervoeren. Tot de mogelijkheden behoren een extra achterbank met vier plaatsen of in plaats daarvan twee afzonderlijke zitplaatsen. De achterbank biedt bovendien meer opbergruimte voor bijv. gereedschap of materiaal.